نقشه سایت و سئو

نقشه سایت چیست؟

 به عبارت ساده، نقشه سایت یک فایل XML است که پر از URL های وب سایت شما است. این یک آرشیو از لینک های هر صفحه در وب سایت شماست. این فایل باید در سایت شما به آسانی قابل کشف باشد تا خزنده موتور جستجوگر بتواند آن را ایندکس کند.

 نقشه سایت برای چیست؟

عنکبوت خزنده گوگل که اساسا وظیفه ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد به دنبال لینک ها و مطالب جدید در وب سایت می گردد تا آن ها را ثبت کند بطوری که چیزی را از دست ندهد.

گاهی اوقات ما لینک ها را حذف می کنیم و یا آنها را از همه صفحات قابل مشاهده پنهان می کنیم، زیرا ما واقعا نمی خواهیم برخی از کاربران به آن صفحه و یا صفحات دسترسی داشته باشند. به عنوان نتیجه، برخی از این لینک ها برای عنکبوت موتور جستجو غیر قابل کشف می شود.

ما هنوز هم می توانیم این آدرس ها را از برخی کاربران پنهان کنیم بدون آنکه آنها را عنکبوت موتور جستجو ایندکس کند و در نتایج جستجوی خود نشان دهد.

چگونه نقشه سایت بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد؟

موتورهای جستجو باید تمام صفحاتی را که می خواهید مشاهده شود را ببیند. صفحات بیشتری که آنها از وب سایت شما ایندکس می کنند، بیشتر به سود وب سایت شما است. این به این معنی است که وب سایت شما دارای اطلاعات بیشتری برای ارائه است.

اطمینان حاصل کنید که عنکبوت موتور جستجو همه چیزهایی را که نیاز دارند از وب سایت شما خزش کنند، هدف دقیق یک سایت مپ است. این برای کاربران نیست، بلکه برای موتور جستجو است.

این به معنای افزایش SEO سایت نیست، اما قطعا کمک خواهد کرد.

نکته: اگر سایت شما در حال حاضر سایت مپ ندارد، سایت مپ خود را درست کنید. ایجاد نقشه سایت آسان و ضروری است.